Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 10 maj 2013

Vårdag

Så idag har då äntligen våren kommit till Almunge. Det är ca 18,5 grader i luften och det blåser inte storm! Väldigt skönt.
I onsdags skulle jag ju egentligen haft en mammadag med Elin, Lilly, Milla och thyra. Men Milla kände sig lite snorig och även om det förmodligen är pollen så vågade jag inte chansa. Just nu är det för nära Göteborg för att jag ska våga. Jag vill inte att de tar sitt beslut med fel uppgifter. Å det blir ju tokigt om jag är förkyld.
Egentligen hade jag tänkt hämta Elin och Lilly i Storvreta. Åka in till gränby och möta upp Milla och thyra. Å sen släpa med mig tjejerna ut på barnvagns promenad på 4H gården där. Jag vågar ju inte gå så långt själv längre. Men det får bli en annan gång när snoret försvunnit. Nu hade Elin och jag systerdag i Storvreta istället.

Inga kommentarer: