Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 21 juni 2013

Midsommar....

Sitter och försöker föra in lite bilder på bloggen men datorn vill inte som jag.....
Tänkte bara skriva och säga TACK!!! Tack för en mysig midsommar. Barnen och vi är väldigt nöjda. Det var så trevligt att umgås med släkten och vara varandra nära.
Egentligen skulle vi ju ha varit nere vid sommarstället men moster blev sjuk så vi fick styra om lite i organisationen. Snabbt fick jag tag i alla och bjöd in dem hit istället. Det blev väldigt lyckat. Det är så roligt att alla vill komma hit trots att det är en bit att åka.
Fast vi firade ju då inte riktigt traditionsenligt. Istället för sill, färskpotatis, nubbe och fylla så firade vi med ägghalvor, grillat vildsvin och hästkött, mineralvatten och cider samt trevliga samtal som alla kommer att minnas imorgon. Å bäst av allt... ingen härifrån kommer vara fyllsjuk... *fnissar* Barnen tror jag åxå uppskattar att slippa se sina föräldrar fulla och vingla omkring för att till sist bli osams och nästan slåss. Vi kände allihopa att en nykter midsommar föredrar vi faktiskt. Å vi hade väldigt roligt ändå.  För att summera min midsommar..... väldigt lyckad. Vi hade det skitmysigt helt enkelt. Det är så skönt att vara med nära och kära under högtider. Vårda sina relationer. Jag är så lyckligt lottad som har en sån fin familj. Jag tycker väldigt synd om dem som måste sitta ensamna på sådana här dagar faktiskt, det måste kännas hemskt att vara så ensam i världen.
Kärlek!!!!

Obs jobbar vidare på att försöka få in lite bilder..... hmmmmmmm


Hoppas ni har haft en lika fin midsommar som jag.....

Inga kommentarer: