Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 10 juni 2013

Sahlgrenska i Göteborg

Idag har jag först fått träffa transplantationsläkaren, en jättegullig man. Jag har tagit massor med prover på avd 139. En jätterar sköterska tog proverna så försiktigt.
Alla här nere är supergulliga och rara! Jag VILL verkligen byta sjukhus nu när jag sett vilken jättestor skillnad det faktiskt är. Detta är ett helt fantastiskt sjukhus med underbar personal som är så hjälpsamma. Jag ska försöka bli överflyttad hit! Kanske inte lyckas men jag ska absolut försöka.
Sen har jag träffat kuratorn. Kan ni tänka er, de har inte nån "riktig" psykolog här heller! Fast de verkar klara sig bra ändå. Kuratorn var supergullig även om jag saknar Ulla.
Sist va jag hos käkkirurgen och tog en massa röntgenbilder. Sen kollade en tandläkare på tänderna.
Jag är nöjd med min dag! Har inte behövt ta någon blodgas än heller, tack och lov. Ingen är gladare än jag.

Inga kommentarer: