Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 24 juli 2013

Thuns....

Imorse hade jag lite ork över så då passade vi på att åka iväg en sväng till Thuns. Ett lagom stort varuhus med allt möjlig. Sådär tidigt är de nästan ingen där heller så smittorisken är väldigt låg.
Jag är så väldigt nöjd och glad idag för jag hittade kläder där som passade mig. Det blev först en "strandklänning" som man kan dra över badkläderna mellan badningarna i poolen här hemma. Väldigt skönt och väldigt snyggt. Det var först efter ett tag som jag fick syn på Zebran i mönstret..... *fnissar* Jag gillade iaf strandklänningen väldigt mycket. Dessutom ett tyg som var så otroligt mjukt och mysigt att ha mot kroppen. Me like a lot.
Sen hittade jag åxå ett par byxor. Nästan som mjukisbyxor typ hemmastajl MEN de var lixom lite för snygga för att vara vanliga hemmastajl. De var vita med en massa "dekaler" på och stilen var "seglarstajl". Jäkligt snyggt faktiskt. Jag gillar de skarpt. Hittade en pikettröja i samma stil och färg till det åxå. Så jag är supernöjd. Det var dessutom väldigt trevligt att komma iväg med familjen och göra nåt tillsammans åxå. Barnen väldigt duktiga och det var inte nåt gnäll eller skrik alls i affären. Jag är väldigt stolt över dem. Egentligen hade vi tänkt att åka vidare in till Uppsala för att handla lite på ÖB och lite andra affärer men det blev ju så himla varmt att vi skippade det idag. Så vi åkte hem och slängde oss i ute-SPA:t istället. Där satt vi med barnen och lekte. Det var så mysigt och barnen tyckte det var superroligt.
Idag kom teknikern från Siemens och "lagade" vår diskmaskin som det då naturligtvis inte var nåt fel på idag. Bara för att teknikern var här idag så gick den som en klocka. *suckar* Maskiner from hell.
Morran blir allt tjockare för var dag som går. Det är så roligt att se. Hon är väldigt kelsjuk och kommer fram till både mig och Bela. Kurrar som en liten V6:a.
Har haft väldigt ont nu i 2 dagar igen. Smärtgenombrott kallas det visst. När det gör ont trots värkmedicin. Det enda som känns hyfsat skönt är när man lägger på en massa is men så kan man ju inte gå runt hela tiden heller. Har inte hört nånting om hur det gick med min remiss som smärtmott skulle få från akuten. Läkaren från akuten lovade ju mig att se till att jag fick komma dit så snabbt som det var möjligt. Just nu tror jag lite vad jag vill om det.   :(


Kärlek.

Inga kommentarer: