Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 12 augusti 2013

"Do day"

Idag är det Morrans beräknade förlossningsdag.
Hmmm jaaa OM jag har räknat rätt då förstås. Det är ju lite svårt sånt där med katter. Man vet ju inte riktigt exakt när de fick till det. Så jag kan ju ha räknat fel på några dagar. Men hon är stor som aldrig förr. Magen har sjunkit rejält. Hon flåsar när hon ska ta sig fram. Å så är hon väldigt "gnällig" och kelig. Hon är som ett klistermärke på både mig och Bela.
Så jag är rätt säker på att det kommer sätta igång inom de närmaste dagarna. Jag trodde att hon var på gång igår då jag såg att hon fick lite flytningar. Men det lugnade ner sig igen. Så snälla alla håll nu tummarna och håll koll på hemsidan www.nalletassens.se för vidare uppdateringar och kanske bilder när bebisarna kommit.

Inga kommentarer: