Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 22 september 2013

Slut på helgen...

Då var även denna helgen till ända.
En helg som jag faktiskt mått helt okej. Jag har orkat gå med familjen på promenader, jag har orkat vara uppe, jag har kunnat äta lite mer och jag har varit lite trevligare att leva med.
Jag får fortsatt dropp varje kväll/natt. Jag kräks inte lika mycket som förut men ändå tillräckligt för att jag ska förlora krafter. Men tack vare den hjälp jag får från sjukvårdsteamet så behöver jag inte orka mer än mig själv och familjen. Resten sköter de om. Så fantastiska. De har hand om HELA mig. De har hand om nutrition, smärta, sjukgymnastik, kuratorstöd, anhörigstöd, antibiotika osv Tänk er själva EN enda enhet som sköter alltihopa. Man slipper jaga runt hela sjukhuset efter "rätt" avdelning. Jag slipper slösa en massa tid på apoteket och beställa mediciner hit och dit, de tar med sig medicinerna hit. Det är så otroligt skönt att jag inte finner ord att beskriva.
Jag ska träffa deras kurator på tisdag, har pratat med henne på telefon och hon vann mitt förtroende på en gång. Hon skulle hjälpa mig med allt som jag tyckte var svårt, allt. Helt underbart. Jag blir så fruktansvärt bortskämd. För en gångs skull så känns det okej att erkänna att jag inte orkar mera. Jag behöver inte vara stark och orka allt.
Jag hade idag ett par som ringde och var intresserade av kattungar från min kull, se hemsidan www.nalletassens.se, det kändes väldigt bra. Jag tycker det känns viktigt att veta att kattungarna kommer till bra hem och dessa kändes som väldigt bra människor allihopa.
Idag har det regnat och åskat nästan hela dagen, otroligt trist väder tycker jag. Jag älskar soliga och färgglada höstdagar men regnet slipper jag gärna.
Inga förkylningar på besök än tack och lov, fast jag kände igår kväll att jag hade lite ont i halsen och var hes. Så jag tog lite kan-jang, kanske bara placeboeffekt men jag tycker att det fungerar ibland. Så håll nu tummarna för att jag slipper att förkylningen bryter ut helt.
En annan glad nyhet är att Snobben har blivit stolt pappa. Qtcat har fått en jättefin kull med kattungar Selkirk Rex. Jag har en länk på min hemsida om ni är nyfikna.
Hoppas ni har haft en lika fin helg som jag.
Jag har njutit av min fina familj och det fina vädret tors-lör. Det har varit väldigt härligt. Ännu härligare att jag fått tillräckligt med bra smärtlindring så jag klarar av att vara mamma till mina barn och fru till min man. Jag har haft en superfin helg. Jag kommer spara den djupt in i mitt hjärta i fall det inte blir så många fler. Ett fint minne att ta fram regniga och onda dagar.
Kärlek.

Nu börjar vi en ny vecka med nya tag....

Inga kommentarer: