Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 28 oktober 2013

Läsare som värmer

Ni läsare värmer mer än ni förstår. Det är ofta jag får SMS, mejl, kommentarer osv ang just bloggen. Uppmuntrande ord om att jag måste lova att inte sluta skriva. Att jag tydligen genom mitt sätt att skriva sätter ord på det många inte vågar säga eller skriva om själva.
Jag lovar jag ska fortsätta. Till mångas glädje och till lika mångas förtret.

Lite snabbt hälsoläget: Lite bättre skulle jag nog ändå säga. Jag får behålla lite mer i magen. Jag är ofta trött tyvärr och det är nog en kombination av morfinet och av alla kräkningar. Det sliter på kroppen att kräkas så mycket.
Ändå så tycker jag att det händer saker så det går framåt. Det känns inte som att det står och stampar på ett och samma ställe. Jag känner mig hörd, trodd på och trygg. Å allt det tackar jag sjukvårdsteamet allra djupast för. Vilka underbara människor det är som jobbar där. Jag har nog träffat de allra flesta i teamet nu och det finns inte en enda som jag inte kommer överens med eller inte tycker om. Alla är verkligen guldklimpar.
Vi ska ha stormöte den 4 november allihopa så vi får se vad som kommer fram då. Så alla förstår hur alla instanser och insatser fungerar. Så att alla kan få säga det som känns jobbigt, bra, dåligt eller hur man nu känner.

En annan roligare uppdatering är att Nalletassens nu har fått sin andra kull!!!!  Bokbacken's Angel Light har blivit mamma. Det är vår alldeles egna lilla söta Snobben som är pappan så den här parningen känns verkligen som vår alldeles egna. Det blev 3 stycken (om alla nu överlever). 1 vit, 1 choklad och 1 lila. Åååå vi är så stolta. Det var nämligen jag och Bela själva som fick vara barnmorskor. (med lite telefonsupport från Estetica's) VI gjorde det tillsammans och själva. HAN och jag. Ni förstår kanske att kullen betyder lite extra va?
Jag ska försöka få upp bilder under morgondagen så ni får se underverken. Det blir bilder både här på bloggen men även på hemsidan www.nalletassens.se , på min facebooksida och på Nalletassens sida på facebook. Bara att gå in och gilla, man behöver inte vara vän med mig för att komma in där. Så ja nu kanske ni förstår var tiden har tagit vägen? Dels har vi 2 st kattungar kvar från förra kullen som fortfarande är osålda och jag förstår inte varför för de är verkligen de vackraste och goaste katterna i kullen. De 2 svarta bebisarna måste vi hitta nya familjer åt. Jag skulle dessutom vilja hitta några fodervärdar som man kan lita på och samarbeta med till både några av bebisarna och några av mina vuxna fertila djur. Jag tänkte lägga upp lite om det på hemsidan så får vi se om det finns nåt intresse alls.
Så just nu är det mycket kattungar och mycket "Nalletassen" jobb för vår del. Men jag tycker det är så roligt för det är nånting vi gör tillsammans som även jag kan vara med på och orkar.

Så snälla hjälp oss nu att finna bra och fina hem till våra bebisar, det är vår terapi just nu.
Vet ni någon som vill ha katt vuxen eller kattunge så ge dem mitt nummer eller min mejladress så kan jag nog fixa nåt.

Å vet ni vad..... ni får gärna fylla min brevlåda med kort eller brev. RIKTIGA kort och brev. Såna man skriver med penna och papper. Inger skulle göra mig gladare just nu. Bara en rad på ett fint papper. Kia Tasnadi
             Almunge-Söderby 277
             740 0 Almunge


Sist jag bad om kort i brevlådan fick jag inte ett enda. *snyft*


Kärlek och respekt på er därute!

Inga kommentarer: